Shipping & retour

Verzend informatie

Al onze producten worden met Taxipost verzonden.

Alle pakketjes worden pas verzonden wanneer de volledige betaling van het product binnen is. Je zal je bestelling dus gemiddeld 2 dagen na betaling bij je thuis in de bus krijgen. We doen ons uiterste best om je bestelling zo snel mogelijk bij je thuis te laten bezorgen, maar hiervoor zijn we natuurlijk een groot deel afhankelijk van andere diensten (de post, leveranciers, etc.). Wij zijn dus niet aansprakelijk voor eventueel afwijkende verzendtijden.

De algemene werking gaat als volgt:

  • klant plaatst bestelling en klant betaalt
  • betalingen per VISA of Mastercard via Icepay voor 15:00 (weekdagen) worden de dag zelf verwerkt
  • betalingen via of Bancontact MisterCash (België) of iDeal (Nederland) via Icepay voor 15:00 (weekdagen) worden de dag zelf verwerkt
  • cash betalen aan de deur kan ook wanneer je als betalingsmethode kiest voor "rembours", dit brengt wel extra kosten met zich mee en is enkel mogelijk voor zendingen binnen België
  • overschrijving komt aan op onze rekening (1 tot 2 dagen; 2 tot 3 dagen in het buitenland)
    opgepast: wanneer je een overschrijving plaatst op vrijdag of in het weekend, dan wordt deze pas maandag verwerkt en komt het bedrag pas dinsdag op onze rekening.
  • bestelling wordt verwerkt (0 tot 1 dag)
  • de post bezorgt het pakketje bij jou thuis (1 tot 2 dagen; 2 tot 3 dagen in het buitenland)
    opgepast: de post werkt niet in het weekend, pakketjes die we vrijdag op de post doen worden pas maandag verwerkt!

Een bestelling bij Gamegear.be neemt dus gemiddeld 1 tot 2 dagen in beslag.

Opgepast: er zijn geen leveringen in het weekend. De berekening baseert zich dan ook op werkdagen.

RMA (retourzenden defect product): Wanneer een product een defect heeft dat onder de garantievoorwaarden** valt, dan kan er een RMA aanvraag worden ingedient. Meer informatie over hoe je een product moet terugsturen vind je op deze pagina: "Retourzending"

** Dit wil zeggen: binnen de garantietermijn, enkel bij een defect te wijten aan een fabricagefout en opgetreden onder normaal gebruik. Voor meer informatie verwijzen we we naar de website van de fabrikant).

Zodra het RMA formulier is ingevuld zal een Gamegear.be medewerker u binnen de 48 uur contacteren en vervolgens een PDF document doorsturen samen met de verdere informatie omtrent het terugsturen van het product.

Het terugsturen van het product is ten laste van de klant tenzij de fabrikant bereidt is om deze kosten te vergoeden.

Gamegear.be probeert alle RMA aanvragen zo snel mogelijk te behandelen. Het testen, contacteren van de fabrikant en repareren/omruilen kan echter enige tijd in beslag nemen. Gelieve hier rekening mee te houden.

Voor vragen omtrent garantie of een defect kan je altijd met ons contact opnemen.

Retourzendingen

Zorg ervoor dat al je klantgegevens die Gamegear.be beschikbaar heeft correct zijn. Alle bij ons bestelde artikelen kun je binnen 14 dagen na ontvangst terugsturen waarna wij je geld zo snel mogelijk terug op je rekening storten. Hierbij moeten echter wel de volgende spelregels in acht worden genomen:

  • Maak je retour zending op tijd (binnen de 14 dagen) via email kenbaar.
  • Zorg ervoor dat je de retour zending ook binnen de 14 dagen verzend.
  • De verpakking van het product en het product zelf mogen niet beschadigd zijn.
  • Wanneer je PC of andere hardware niet aan de eisen van het product voldoen, zijn we niet verplicht de betaling ongedaan te maken. Met andere woorden, het is aan de klant zelf om te achterhalen of ze aan de juiste systeemeisen voldoen.
  • De artikelen moeten in ongeschonden staat bij Gamegear.be worden afgeleverd.

Indien deze regels niet in acht worden genomen, zijn wij niet verplicht om de artikelen terug te nemen en de betalingen ongedaan te maken.

Wanneer de door jou geplaatste bestelling bij je thuis wordt bezorgd, moet je controleren of het bezorgde artikel voldoet aan de bestelling die je bij ons hebt geplaatst.

Mocht dit niet het geval zijn, dan kun je dit binnen 14 dagen per e-mail melden aan info@gamegear.be. Vermeld in je communicatie met ons de eventuele afwijking en je ordernummer.

Je hebt dan als klant de keuze: je artikel vervangen, een coupon aamaken of je geld terugstorten. Dit kan je best vermelden wanneer je aanvraagt indient.

Meer informatie over hoe je een product moet terugsturen vind je op deze pagina: "Retourzending"